تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/09/18 - 01:22
کد خبر: 337769

رحیم‌پور ازغدی در دانشگاه علوم قضایی مطرح کرد؛

اگر قوه قضائیه اصلاح شود، مملکت اصلاح خواهد شد/ در مجلس مشروطه فراکسیون نوکران روس و انگلیس داشتیم

اگر قوه قضائیه اصلاح شود، مملکت اصلاح خواهد شد/ در مجلس مشروطه فراکسیون نوکران روس و انگلیس داشتیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر امثال شما در قوه قضائیه درست کار کنند نظام بانکی، نظام گمرکی و قاچاق، مسائل اقتصادی، رشوه، اختلاس اصلاح می‌شود و حماقت‌هایی که به اسم خصوصی سازی و یا فساد‌های مخفی انجام می‌شود، دیگر اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیروز یکشنبه 17 آذر در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تبیین شاخص‌های نمایندگان مجلس تراز انقلاب اسلامی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضائی برگزار شد، گفت: ما هم در مجلس و هم در دادگاه‌ها به مدرس‌ها نیاز داریم. مدرس‌ها در قوه قضائیه کم هستند و اگر نصف این قضاتی که در دادگاه‌ها داریم قاضی صالح، عادل، شجاع، سالم و پاک باشند کل امور اصلاح می‌شود و ضریب خطا در همه سیستم به صفر نزدیک می‌شود و حساب کار دست همه می‌آید.

وی از نظارت بر حسن اجرای قوانین، پیشگیری از ظلم و رفع خصومت به عنوان بخشی از وظایف قوه قضائیه نام برد و افزود: همه دستگاه‌ها باید تحت کنترل قوه قضائیه باشند و این قوه قضائیه است که می‌تواند پاکی و ناپاکی، نافع یا بی عرضه بودن را تشخیص دهد و اینکه بفهمد بودجه‌ای را که دستگاه‌ها می‌گیرند درست مصرف می‌شود یا نه.

رحیم پورازغدی افزود: تعلیم و تربیت بخش بزرگی از جامعه و حکومت برعهده قوه قضائیه است با این وجود کسانی که در این قوه هستند باید خودشان تربیت شده باشند، چون کسی که ظالم باشد، فاسد باشد و فسادپذیر باشد نمی‌تواند با ظلم و فساد مبارزه کند و به اقامه عدل بپردازد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: اگر امثال شما در قوه قضائیه درست کار کنند نظام بانکی، نظام گمرکی و قاچاق، مسائل اقتصادی، رشوه، اختلاس اصلاح می‌شود و حماقت‌هایی که به اسم خصوصی سازی و یا فساد‌های مخفی انجام می‌شود، دیگر اتفاق نمی‌افتد. اگر قوه قضائیه خراب باشد همه جا خراب می‌شود با این وجود اگر قانون درست اعمال شود احزاب، مطبوعات و مردم هم درست عمل می‌کنند.

اگر قوه قضائیه اصلاح شود، مملکت اصلاح خواهد شد/ در مجلس مشروطه فراکسیون نوکران روس و انگلیس داشتیم

وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی در ایران عمدتا بعد از سقوط رضاخان و اشغال ایران در جنگ جهانی به دست بیگانگان به وجود آمد، تصریح کرد: شعار‌های اصلی دانشجویان نیز در آن زمان مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر شاه بود و همان شعار‌ها نیز در انقلاب ۵۷ مطرح شد با این وجود امروز نیز همان شعار‌ها و همان دشمنان نیز هستند، چون همچنان جنگ، تروریسم و اغتشاشات ادامه دارد.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه در آن زمان احزاب شاخه دانشجویی خود را در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کردند و معتقد بودند که تشکل‌های دانشجویی گروه‌های فشار خوبی هستند که البته الان نیز چنین مسئله‌ای را شاهد هستیم، تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در راس گفتمان سیاسی روز قرار بگیرند و، چون خطرپذیر، بی تجربه، ریسک پذیر و البته پاک‌تر و محکم‌تر هستند هم می‌توانند گفتمان سازی و هم گفتمان سوزی کنند به همین دلیل خیلی‌ها در آن زمان تلاش می‌کردند که شاخه حزب خود را در قالب تشکل‌های دانشجویی به وجود بیاورند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جنبش دانشجویی ملی مذهبی در آن زمان که کشور به خاطر موضوع ملی شدن صنعت نفت تحریم شده بود برای اینکه از سقوط دولت جلوگیری کند توانست زمینه عرضه اوراق قرضه ملی را فراهم کند و یا بعد از برکناری مصدق و روی کار آمدن قوام زمینه بازگشت مصدق را ایجاد کند، افزود: در زمان ملی شدن صنعت نفت همان طور که انگلیسی‌ها می‌گفتند ایران نفت خود را به ما واگذار کند، چون در ایران توان ظرفیت بهره برداری از نفت وجود دارد امروز نیز همین حرف‌هایی را که در مورد فناوری هسته‌ای به ما می‌زنند در زمان ملی شدن صنعت نفت نیز می‌گفتند.

اگر قوه قضائیه اصلاح شود، مملکت اصلاح خواهد شد/ در مجلس مشروطه فراکسیون نوکران روس و انگلیس داشتیم

وی با تاکید بر اینکه امروز جنبش دانشجویی باید پیشرفت ایرانی اسلامی را حمایت کند نه پیشرفت توأم با ذلت، سکولار و غیردینی و غرب گرا را اظهار کرد: نباید بگذاریم پیشرفت ایرانی اسلامی مورد هدف قرار بگیرد.

رحیم پورازغدی در بخش دیگری از اظهارات خود به تفهیم شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: نمایندگان باید در راستای قانون اساسی حرکت کنند، اما به طور کامل در این مسیر حرکت نمی‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فصل ششم قانون اساسی شامل رکن قانون گذاری از جمله مجلس است، بیان کرد: اصل ۶۳ قانون اساسی می‌گوید کشور در هیچ زمانی حتی در زمان جنگ، زلزله و قحطی نباید بدون مجلس باشد، چون مجلس نماد حضور و مشارکت مردم در قانون گذاری و حاکمیت است. در هر حال در زمان جنگ نیز ما شاهد برگزاری انتخابات در کشور بوده ایم البته بنده بررسی نکردم که آیا چنین موضوعی در دیگر کشور‌ها که درگیر جنگ بوده اند، اتفاق افتاده یا نه.

وی خاطرنشان کرد: در زمان مشروطیت نیز این بحث وجود داشت که مجلس ملی بگوییم یا مجلس اسلامی با این وجود شیخ فضل الله از جمله کسانی بود که جان خود را داد تا پسوند اسلامی مجلس بر روی آن گذاشته شود از طرفی زمانی که امام آمد مجلس را به نام مجلس شورای اسلامی نام گذاری کرد تا روشن شود که مجلس به معنای دموکراتیک است، ولی چارچوب آن اسلامی خواهد بود.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند مجلس را سکولار کنیم تا حقوق اقلیت‌های مذهبی نیز رعایت شود و این در حالی است که اسلام هیچ محدودیتی برای اقلیت‌های مذهبی قائل نشده گفت: حکم سنگسار، حجاب، جهاد و نجاست در کتاب مقدس آمده است و این چیز‌ها اصلا در قرآن نیست. مثلا ما در قرآن اصلا جنگ با غیر مسلمان نداریم و اگر آن زمان هم جنگی بوده به خاطر یهودی بودن نبوده حتی پیامبر (ص) با مشرکان و یهودیان نیز که اهل جنگ نبوده اند پیمان نوشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اسلام طرفدار منافع اقلیت‌های دینی است، چون منافع آن‌ها منافع ما و امنیت آن‌ها امنیت ماست و اصلا آن‌ها برادران و خواهران ما هستند، اضافه کرد: هر غیرمسلمانی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کند اهل ذمه است و حقوق آن‌ها به عهده حکومت اسلامی است.

اگر قوه قضائیه اصلاح شود، مملکت اصلاح خواهد شد/ در مجلس مشروطه فراکسیون نوکران روس و انگلیس داشتیم

وی تصریح کرد: کسانی که به عنوان نماینده مجلس قسم می‌خورند باید معنی این قسم را بفهمند و پای آن بایستند با این وجود نباید بگذاریم آدم‌های بی شرف به مجلس بروند، چون وقتی بی شرف‌ها به مجلس می‌روند همه چیز را می‌فروشند پس یکی از نمره‌هایی که باید به نمایندگان بدهیم این است که ببینیم بی شرف هستند یا نه و اینکه سبک زندگی و مواضع آن‌ها چه طور بوده است.

رحیم پورازغدی گفت: کسانی که می‌گویند تسلیم استکبار شویم بی شرف هستند و کسی که اهل فساد و رشوه است شرف ندارد، کسانی که ثروت شان بعد از مجلس چند برابر شده هم آدم‌های بی شرفی هستند در هر حال اگر قوه قضائیه در برهه‌ای به درستی عمل می‌کرد برخی‌ها جرات نمی‌کردند که دست به اختلاس بزنند و مسائلی مثل ب. ز. شکل نمی‌گرفت، ولی قوه قضائیه کوتاهی کرد البته امیدواریم راهی که شروع شده استمرار یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر افرادی را می‌شناسید که اصلا دین برای آن‌ها مهم نیست و مثل آب خوردن در جهت غرب گرایی و شرق گرایی، سکولاریسم و عدول از اسلام حرکت می‌کنند نباید به مجلس بروند.

وی با تاکید بر اینکه نماینده مجلس باید نگهبان دستاورد‌های ملت باشد، تصریح کرد: نمایندگانی داریم که به دستاورد‌های انقلاب تعهد ندارند در هر حال بیرون کردن آمریکایی‌ها که در مقدرات کشور حاکم بودند و همه چیز دست آن‌ها بود بعد از انقلاب ۵۷ دستاورد بزرگی است بنابراین نمایندگان باید قسم بخورند که تابع این دستاورد‌ها باشند تا دوباره در برابر استکبار نلغزیم و زیر سلطه استکبار برویم.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: آزادی و جمهوریت دستاورد‌های بزرگی هستند چرا که کل دولت با رای مردم روی کار می‌آید البته الان برخی‌ها که رای می‌دهند بعدا اعتراض می‌کنند خب شما رای دادید و باید پای آن بایستید دموکراسی همین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید به عنوان امین و عادل قسم بخورند یعنی به حقوق حق الله احترام بگذارند، تصریح کرد: سوال این است که آیا همه نمایندگان در مجلس این گونه بوده و به حق الله واقف و ملتزم هستند؟

وی با بیان اینکه نمایندگان قسم می‌خورند که به استقلال و حفظ حقوق ملت پایبند باشند با این وجود بعضی از نمایندگان کلاهبردار هستند به گونه‌ای که می‌بینیم بعد از چهار سال از سر پدرسوختگی می‌روند و با رفتگر محل عکس می‌گیرند، اظهار کرد: نمایندگانی باید به مجلس بروند که اهل ساخت و پاخت، باندبازی، رشوه دادن و رشوه گرفتن، رانت خواری، واردات و صادرات نباشند و به گروه‌های فشار، سرمایه دارها، دزد‌ها و آمریکا تبدیل نشوند. در مجلس ششم نمایندگانی داشتیم که به رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند و به طور مستقیم گفتند جام زهر را سر بکش و تسلیم شو واقعا معنی خائن چیست؟ معتقدم باید خیانت بدون روتوش و زرورق شده را دید.

اگر قوه قضائیه اصلاح شود، مملکت اصلاح خواهد شد/ در مجلس مشروطه فراکسیون نوکران روس و انگلیس داشتیم

رحیم پورازغدی با طرح این سوال که چرا مدرس، مدرس شد؟ افزود: زمانی که روس‌ها به ایران اولتیماتوم دادند برخی‌ها گفتند اگر به خواسته روس‌ها عمل نکنیم به ایران حمله می‌کنند و معنی این حرف این بود که به خاطر صلح تسلیم شویم با این وجود مدرس به آن‌ها گفت: اولا شما اشغال بودید، چون وقتی مغز حاکمان یک کشور اشغال شده باشد آن کشور هم اشغال شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در مجلس مشروطه فراکسیون نوکران روس و انگلیس داشتیم و در این مجلس فراماسونر‌های زیادی وجود داشت در واقع نمایندگان این مجلس رسما از انگلیس و روسیه جدا جدا حقوق می‌گرفتند و حتی برخی هم از هر دو کشور حقوق دریافت می‌کردند خود شاه هم حقوق می‌گرفت حالا در این وضعیت یک مدرس که اقلیت هم بود بلند شد و گفت که شما کشور را ضعیف کرده اید و حالا می‌گویید باید تسلیم شویم شما قبلا کشور را تسلیم کرده اید حالا شما چرا از اولتیماتوم روس‌ها می‌ترسیدید آن‌ها می‌خواهند همان کاری را انجام دهند که خود شما انجام داده اید چرا از ترس مرگ خودکشی می‌کنید شرف داشته باشید و مقاومت کنید.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان قسم می‌خورند که حافظ حقوق ملت و استقلال و اعتلای کشور باشند، اضافه کرد: هر نماینده‌ای باعث شود اعتلای ایران آسیب ببیند به این قسم خیانت کرده است. البته برخی از نمایندگان نیز قسم می‌خورند به قانون اساسی پایبند باشند، ولی آن‌ها حتی محکمات قانون اساسی را نمی‌دانند و در بعضی مواقع نیز می‌خواهند قوانینی را که خلاف قانون اساسی هستند به تصویب برسانند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه طبق اصل ۶۹ قانون اساسی مجلس باید علنی باشد و این یک اصل استثنا در دنیا است، اظهار کرد: دانشگاه، قوه قضائیه و مجلس فاسد می‌توانند کشور را فاسد کنند و به لجن بکشانند، اما دانشگاه، مجلس و قوه قضائیه صالح می‌توانند کشور را نجات دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مجلس نمی‌تواند قوانینی را وضع کند که با اصول، مذهب و قانون اساسی مغایر باشند، اظهار کرد: متاسفانه امروز برخی تصمیمات غلط باعث شد تا بخشی از مردم فقیر شوند و میلیارد‌ها دلار به خاطر سیاست‌های ارزی از بین رفت و کسی هم مسئولیت آن را هم نمی‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه طبق اصل ۷۶ قانون اساسی نباید هیچ نقطه کور در کشور باشد تصریح کرد: نمایندگان طبق این اصل باید بتوانند در مورد هر مسئله‌ای سوال بپرسند در هر حال باید همه چیز شفاف و در اتاق شیشه‌ای باشد.

رحیم پورازغدی گفت: قرار بر این بود که همه مسئولان حقوق خود را به صورت شفاف اعلام کنند، ولی این کار را نمی‌کنند. چرا نگرانند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گاهی قرارداد‌های دولت محرمانه است و این خلاف قانون اساسی است در هر حال قرارداد‌ها باید در مقابل دشمن محرمانه باشند نه مردم، ولی آقایان با آمریکا قرارداد می‌بندند و استکبار قرارداد را می‌بیند، ولی مردم نباید جزئیات آن را بفهمند.

اگر قوه قضائیه اصلاح شود، مملکت اصلاح خواهد شد/ در مجلس مشروطه فراکسیون نوکران روس و انگلیس داشتیم

وی تاکید کرد: نباید هیچ نهادی در کشور داشته باشیم که برای خود یک پستو و زیرزمین تاریک درست کرده باشد و هر کاری که می‌خواهد انجام دهد و پاسخ هم ندهد.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه هر نوع قرارداد خارجی باید به تصویب مجلس برسد، ولی قراردادی به تصویب نرسیده اظهار کرد: برجام به مجلس رفت و زود سر و ته آن جمع شد و امروز همان حرف‌هایی را که سه چهار سال پیش ما می‌گفتیم که در برجام ضمانتی نیست و به ما می‌گفتند کاسب تحریم و ضد برجام امروز آقایان خودشان دارند تندتر از آن حرف‌ها را می‌زنند مثلا آقای دیپلماسی و آقای حقوقدان می‌گویند آمریکا کلاش و دروغگو است و آقای حقوقدان می‌گوید نمی‌گذاریم دیگر کلاه سرمان برود یعنی اعتراف کرد که آمریکا قبلا کلاه سرشان گذاشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آقای دیپلماسی می‌گفت: دیپلماسی یک علم است با این وجود شعور دیپلماتیک نانوای محله ما از آقایان بیشتر بود، اضافه کرد: بعد از انقلاب به اندازه این دوره ما تهدید و تحریم نشدیم و به ما توهین نشد و البته این همه نیز عقب نشینی نکرده ایم.

وی تصریح کرد: باید کسانی به مجلس بفرستیم که رانت خوار و رشوه خوار نبوده و اهل سکوت و ترس نباشند و حداقل یک صدم مدرس جرات داشته باشند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه جنبش دانشجویی ۱۶ آذر سال ۹۸ یعنی اینکه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را با کار حقوقی انجام دهیم، تصریح کرد: یک تصور غلط در مورد نمایندگان مجلس این است که نماینده باید پل و جاده بسازد و این در حالی است که این کار وظیفه دولت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر نمایندگانی به مجلس بفرستیم که ترسو و طمع ورز باشند پدر این ملت را درمی آورند، افزود: شورای عالی اقتصادی سران قوا قانون گذاری نمی‌کند، ولی در موارد خاص و بحرانی که روال عادی تصمیم گیری طول می‌کشد می‌تواند طبق قانون عمل کند، ولی رویه این شورا نباید این گونه باشد که شورای سران قوا به جای قوا تصمیم بگیرد.

وی در خصوص عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: شورا مصوبات خوب، بد و غلط داشته، ولی دولت به هیچ کدام از آن‌ها عمل نمی‌کند در هر حال شورای عالی انقلاب فرهنگی باید سالانه ۲۵ جلسه تشکیل دهد البته اینکه رئیس شورا مسافرت باشد جلسات باید به ریاست دیگر قوا برگزار شود.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه در جلساتی نیز که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارد در مورد کلیات حرف می‌زنند، افزود: مثلا در آخرین جلسه رئیس شورا گفتند که مردم با سهمیه بندی بنزین مشکلی نداشتند و آرام بودند، ولی وقتی مراجع موضع گرفتند آن وقایع اتفاق افتاد و این حرف غلطی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی مصوبات را امضا نکرده و بعضی از مصوبات نیز که امضا شده ابلاغ نمی‌شوند، افزود: بنده نمی‌گویم که مجلس بی کفایت و بی تعصب است، ولی برخی نمایندگان فاقد روحیه انقلابی بوده و بی کفایت هستند با این وجود باید در انتخابات درست انتخاب کنیم.

وی در خصوص تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصریح کرد: از اختیارات رهبری است که هر جا تشخیص می‌دهند شورا‌هایی به وجود می‌آورند و این شورایی هم که تشکیل شده متشکل از سایر قوا هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top